Запобігання корупції

ІНФОРМАЦІЯ

про розпорядок роботи відповідальної особи з питань запобігання та виявлення корупції в Хорольському міжрайонному  управлінні водного господарства

при прийомі повідомлень про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення

 

Для отримання та розгляду повідомлень про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), що надходять до Хорольського міжрайонного управління водного господарства (далі – Управління) через спеціальну телефонну лінію, електронну пошту, іншими засобами поштового зв’язку та на особистому прийомі громадян.

Відповідальна особа з питань запобігання та виявлення корупції Управління Тітенко Тетяна Андріївна (далі – Відповідальна особа) розробила відповідний Порядок згідно якого:

– повідомлення, про можливі факти порушення вимог Закону посадовими особами Управління, направляються поштою за адресою: 37800, м. Хорол, вул. І.Хмари, 9;

– особистий прийом проводиться Відповідальною особою, з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 17:00, з перервою на обід з 12:00 до 13:00.

– спеціальна телефонна лінія працює у робочі дні з 08:00 до 17:00 за номером телефону 0999778001,

– електронна пошта з адресою horol_tanya_1987@gmail.com працює до 17:00 щодня. Одночасно роз’яснюю, що повідомлення про порушення вимог Закону є інформацією про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення Закону посадовими особами Управління, визначеними у підпункті «а» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону та Антикорупційній програмі Управління.

Інформація, наведена у повідомленні до Управління, має містити одну або декілька з таких ознак про порушення вимог Закону щодо посадових осіб Управління, зокрема:

– порушення обмежень щодо отримання неправомірної вигоди або подарунків (ст.ст. 23-24 Закону);

– наявність конфлікту інтересів (ст.ст. 28-36 Закону);

– недотримання етичної поведінки (ст.ст. 37-44 Закону);

– порушення вимог фінансового контролю (ст.ст. 45, 46, 49 та 52 Закону);

– порушення заборони на одержання пільг, послуг і майна (ст. 54 Закону);

– інші порушення вимог Закону та Антикорупційної програми Управління.

Реквізитами повідомлення є:

– прізвище, ім’я, по батькові особи, яка ймовірно вчинила правопорушення, її посада в Управлінні;

– текст повідомлення, що містить інформацію про факти вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, яка може бути перевірена;

– прізвище, ім’я, по батькові, адреса та підпис особи, яка надіслала повідомлення;

– повідомлення, які надходять на електронну пошту, направляються з підписом у сканованому вигляді.

Повідомлення про корупцію розглядаються Відповідальною особою протягом 15 днів, якщо потрібна додаткова перевірка, розгляд продовжується до 30 днів з дати його отримання.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Хорольського

міжрайонного управління

водного господарства

від  10.01.2019  № 9

 

МЕТОДИЧНІ  РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення електронного декларування в 2019 році

Суб’єкти електронного декларування перед початком декларування повинні виконати наступні дії:

  1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб (далі – Реєстр).

Звертаю Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі, повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Звертаю увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

  1. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: «АЦСК».

Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру  https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.

Для коректної роботи з Реєстром рекомендую використовувати інтернет-браузер Google Chrome останньої версії. Для встановлення інтернет-браузера Google Chrome Ви можете перейти за посиланням: https://www.google.com/chrome/browser/desktop/index.html.

Початок роботи з Реєстром

– необхідно перейти на сторінку входу до Реєстру за посиланням: https://portal.nazk.gov.ua/login;

– правильно обрати АЦСК, який Вам видав ЕЦП, зі списку, обрати файл ключа та ввести пароль особистого ключа ЕЦП, натиснути «Увійти»;

– при реєстрації обов’язково слід перевірити правильність Ваших даних, а саме П.І.Б. (має бути українською) та індивідуальний податковий номер (ІПН). У разі виявлення розбіжностей необхідно припинити реєстрацію та звернутись до АЦСК, який Вам видав ЕЦП (отримати новий ключ з правильними даними) та здійснити реєстрацію з новим ключем;

– при реєстрації правильно вказуйте адресу персональної електронної поштової скриньки (на цю адресу буде направлено лист підтвердження реєстрації) та Ваш номер телефону;

– для завершення реєстрації необхідно увійти до Вашої поштової скриньки (вказаної при реєстрації), відкрити електронний лист «Підтвердження реєстрації у Єдиному Державному Реєстрі Декларацій» та перейти за посиланням. Якщо у вхідній пошті немає листа підтвердження реєстрації перевірте папку «Спам»;

– якщо Ви вже зареєстровані в Реєстрі, але змінили електронний ключ, Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua/login і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ».

Заповнення декларації (повідомлення про суттєві зміни у майновому стані)

– після створення нового документа послідовно заповнюйте відповідні розділи. Для коректного збереження внесеної інформації та переходу до наступного розділу використовуйте відповідну кнопку у кінці кожного розділу;

– у Реєстрі можна здійснити збереження чернетки документа та продовжити роботу пізніше. Для того, щоб внесена персональна інформація зберігалась, Вам потрібно працювати з документами на одному комп’ютері в одному інтернет-браузері;

– якщо при заповненні окремих розділів постійно виникають помилки, спробуйте видалити дані цього кроку за допомогою кнопки у верхньому правому куті розділу та заповніть цей розділ знову.

Вирішення технічних проблем

  1. Якщо після реєстрації у Реєстрі на вказану поштову скриньку Ви не отримали лист підтвердження реєстрації і при повторному вході до Реєстру видається помилка: «Ви не підтвердили E-mail», потрібно: 

Перевірити папку «Спам» Вашої електронної поштової скриньки та у разі відсутності листа підтвердження звернутися до служби технічної підтримки (інформація, яку необхідно вказати для розгляду Вашої заявки при направленні на адресу support@nazk.gov.ua наведена нижче).

УВАГА! Якщо не надійшов лист підтвердження, НЕ ПОТРІБНО отримувати новий ЕЦП. Це не допоможе вирішенню Вашого питання, а навпаки тільки ускладнить його.

  1. Якщо після реєстрації у Реєстрі Ви не отримали лист підтвердження реєстрації і вже отримали новий ЕЦП, потрібно:

Написати електронний лист у службу технічної підтримки support@nazk.gov.ua з Вашої персональної поштової скриньки, яку Ви будете використовувати для роботи з Реєстром. У темі листа зазначити: «Не надходить лист підтвердження, ЕЦП змінено». У самому листі зазначити Ваше П.І.Б., ІПН та правильну адресу персональної електронної поштової скриньки.

Після обробки Вашого листа Ви зможете скористатись функцією «Я загубив/змінив свій приватний ключ».

У разі успішного подання заявки на зміну ЕЦП Ви отримаєте повідомлення про прийняття Вашої заявки.

Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом одного робочого дня. Спробуйте здійснити вхід до Реєстру зі зміненим ЕЦП через деякий час.

  1. 3. З інших технічних питань Ви також можете звернутись до служби технічної підтримки за адресою support@nazk.gov.ua, при цьому:

– направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

– у темі листа зазначайте суть Вашого питання;

– у листі необхідно зазначити Ваше П.І.Б., ІПН та викласти суть питання.

З одного технічного питання направляйте тільки ОДИН лист до служби технічної підтримки. Направляючи кілька листів Ви тільки створюєте додаткові складнощі у роботі служби технічної підтримки і тим самим затримуєте отримання відповіді на Ваші питання.

Одночасно повідомляю, пунктом 2 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено:

– особи, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, подають декларацію за період не охоплений раніше поданими деклараціями;

– особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому порядку декларацію за минулий рік.

Пункт 3 цієї статті наголошує:

– особа, яка претендує на зайняття посади, пов’язаної з виконанням функцій держави, до призначення або обрання на відповідну посаду, подає в установленому порядку декларацію за минулий рік.

Пункт 4 даної статті застерігає, що упродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію.

У разі притягнення суб’єкта декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання декларації або в разі виявлення у ній недостовірних відомостей суб’єкт декларування зобов’язаний подати відповідну декларацію з достовірними відомостями.

Принагідно зазначаю, статтею 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, –

тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані –

тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою або другою, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, –

тягнуть за собою накладення штрафу від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією доходу чи винагороди та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.

Подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, –

тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до двох тисяч п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

А також стаття 366-1 Кримінального кодексу передбачає відповідальність за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави, або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації, –

карається штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

ОБГОВОРЕНО      трудовим колективом   Хорольського міжрайонного     управління водного господарства

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Хорольського міжрайонного управління водного господарства     від  17      січня      2019  №   11

 

АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА

Хорольського міжрайонного управління водного господарства

Преамбула

              Цією Антикорупційною програмою Хорольське міжрайонне управління водного господарства та підпорядковані йому структурні підрозділи ( далі – управління) проголошує, що його працівники, у своїй внутрішній  діяльності, а також у правовідносинах із діловими партнерами, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими юридичними та фізичними особами, керуються принципом «нульової толерантності» до будь – яких проявів корупції і вживатимуть всіх передбачених законодавством заходів щодо запобігання, виявлення та протидії корупції в діяльності управління.

  1. Загальні положення

    1.1.Управління входить до сфери управління Державного агентства водних ресурсів України ( далі – Держводагентство), що є центральним органом виконавчої влади, розпорядчим актом якого, відповідно до вимог ст..81 Цивільного кодексу України створено управління, як юридичну особу публічного права.

1.2. Антикорупційна програма управління (далі – антикорупційна програма) є комплексом правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності управління.

1.3. Терміни в цій Антикорупційній програмі вживаються у зазначеннях, наведених у Законі України від 14.102014 №1700 – VII « Про запобігання корупції»( із змінами) ( далі – Закон № 1700).        

1.4. Антикорупційна програма встановлює стандарти та вимоги не нижчі, ніж передбачені Законом № 1700, Типовою антикорупційною програмою, затвердженою рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.03.2017 №75, іншими нормативно – правовими та законодавчими актами антикорупційної спрямованості( далі антикорупційне законодавство).

1.5. Антикорупційна програма затверджується наказом управління, після її обговорення з трудовим колективом управління.

1.6.Текст Антикорупційної програми повинен перебувати на веб – сайті управління в постійному відкритому доступі для працівників Управління, його ділових партнерів та інших зацікавлених осіб, а також у паперовій та електронній формі у відповідальної особи з антикорупційної діяльності Управління ( далі – Відповідальна особа).

 Сфера застосування та коло осіб, на яких поширюється положення та відповідальність за реалізацію Антикорупційної програми

 2.1. Антикорупційна програма є обов’язковою для виконання усіма працівниками Управління, особливо посадовими особами всіх рівнів, а також усіма суб’єктами господарської діяльності з якими управління перебуває в ділових відносинах.

2.2. Антикорупційна програма, відповідно до статті 45 Закону № 1700, передбачає подання посадовими особами Управління електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави, згідно підпункту 2 частини 1 статті 3 Закону № 1700, як працівниками юридичної особи публічного права, що виконують організаційно – розпорядчі та адміністративно – господарські функції та прирівнюються до осіб,  уповноважених на виконання функцій держави, а саме: начальником Управління і його заступниками, начальниками підпорядкованих дільниць і їх заступниками, головними інженерами структурних підрозділів, головними бухгалтерами і їх заступниками та в підпорядкованих організаціях, начальниками відділів і їх заступниками в управлінні та в підпорядкованих структурних підрозділах, завідувачами та головними спеціалістами в управлінні та в підпорядкованих структурних підрозділів, а також іншими посадовими особами, які згідно Національного класифікатору України відносяться до розділу 1 Класифікатору професій, як керівники.

2.3. Посадові особи Управління зобов’язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави, у таких випадках:

2.3.1. Щорічно протягом січня, лютого та березня – за минулий рік.

2.3.2. При припиненні діяльності – за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

2.3.3. Які припинили діяльність – наступного року, за минулий рік.

2.4. Вимоги щодо обов’язковості дотримання антикорупційного законодавства включаються до антикорупційних застережень та можуть включатися до положень про відділи управління, колективного та трудових договорів, посадових інструкцій і правил внутрішнього розпорядку.

2.5. Антикорупційна програма також застосовується управлінням у її правовідносинах із діловими партнерами, у тому числі органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

2.6. Здійснення заходів щодо виконання (реалізації) Антикорупційної програми в межах своїх повноважень проводять:

2.6.1. Начальник Управління, а у разі його відсутності – особа, яка виконує його обов’язки (далі керівник Управління).

2.6.2.Відповідальна особа.

2.6.3.Відповідальні особи з питань запобігання та виявлення корупції в підпорядкованих структурних підрозділах.

2.6.4.Посадові особи Управління всіх рівнів.

2.6.5.Інші працівники Управління.

 3.Перелік та опис антикорупційних заходів, стандартів і процедур, проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності управління та заходи щодо їх усунення.

 Управління забезпечує розробку та вжиття заходів, які є необхідними та достатніми для запобігання, виявлення і протидії корупції у своїй діяльності.

  • Антикорупційні заходи включають:
    • Антикорупційні стандарти і процедури у діяльності Управління.
    • Періодичну оцінку корупційних ризиків у діяльності Управління.
  • Основними антикорупційними стандартами і процедурами є:
    • Обов’язкове вступне ознайомлення Відповідальною особою нових працівників із вимогами антикорупційного законодавства та заповнення картки працівника – декларанта посадовим особам Управління, з метою формування належного рівня антикорупційної культури.
    • Безумовне дотримання вимог антикорупційного законодавства і ознайомлення під особистий підпис працівників Управління з антикорупційним застереженням, яке розробляється Відповідальною особою з урахуванням сфер діяльності Управління.
    • Дотримання норм професійної етики в Управлінні.
    • Належна антикорупційна перевірка наявних або потенційних ділових партнерів, що базується на прозорості діяльності, конкурентності, якості товарів, робіт і послуг та надійності.
    • Дотримання необхідних критерій і процедур відбору(обрання)ділових партнерів для різних сфер діяльності Управління.
    • Обмеження щодо підтримки Управлінням політичних партій, здійснення благодійної діяльності, яка за загальним правилом має здійснюватись лише через благодійні організації відповідно до законодавства.
    • Недопущення корупційних діянь працівниками Управління в своїй професійній діяльності.
    • Дотримання обмежень щодо подарунків посадовим особам.
    • Процедура інформування про факти порушення антикорупційного законодавства.
    • Процедура інформування про виникнення конфлікту інтересів, а також  порядок врегулювання виявленого конфлікту інтересів.
    • Процедура захисту працівників Управління, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення.
    • Процедура проведення службових розслідувань щодо порушень антикорупційного законодавства.
    • Належне виконання Відповідальною особою (функціональних) обов’язків щодо запобігання корупційних проявів в Управлінні та розгляд звернень з питань надання консультації і роз’яснення антикорупційного законодавства Відповідальною особою.
    • Процедура проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників Управління в сфері запобігання та виявлення корупції.
    • Нагляд і контроль керівника Управління та Відповідальної особи за дотриманням антикорупційного законодавства працівниками Управління.
  • Корупційним ризиком в діяльності Управління є обґрунтована ймовірність настання корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення.
  • Корупційні ризики у діяльності Управління поділяються на:
    • Внутрішні, які ідентифікуються в організаційно – управлінських, фінансово – господарських, кадрових, юридичних процедурах діяльності Управління.
    • Зовнішні, що ідентифікуються в діяльності ділових партнерів, у тому числі органів державної влади, органів місцевого самоврядування, з якими Управління перебуває у ділових правовідносинах.
  • Оцінка таких корупційних ризиків в Управлінні проводиться комісією з оцінки корупційних ризиків та моніторингу виконання Антикорупційної програми ( далі – Комісія).
  • Положення та склад Комісії затверджується наказом Управління.
  • Комісія Управління здійснює оцінку корупційних ризиків у своїй діяльності не менше одного разу на рік.
  • Метою роботи комісії є запобігання, виявлення і усунення корупційних ризиків у діяльності Управління.
  • За результатами ідентифікації корупційних ризиків Комісією відповідно до порядку її діяльності здійснюються їхнє визначення та опис, класифікація за категоріями та видами.
  • За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Управління Комісія готує звіт, що підписується членами комісії та затверджується наказом Управління.
  1. Норми професійної етики працівників управління.
    • Працівники Управління під час виконання своїх посадових (функціональних) обов’язків зобов’язані неухильно додержуватись загальновизнаних етичних норм поведінки.
    • Працівники Управління толерантно і з повагою ставляться до політичних поглядів, ідеологічних та релігійних переконань інших осіб, а також зобов’язуються не використовувати свої повноваження в інтересах політичних партій та / або політиків.
    • Працівники Управління діють об’єктивно, незважаючи на особисті інтереси, особисте ставлення до будь – яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
    • Працівники Управління сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконують посадові (функціональні) обов’язки, рішення та доручення органів і посадових осіб, яким вони підпорядковані, підзвітні або підконтрольні, а також не допускають зловживань та неефективного використання коштів і майна Управління.
    • Працівники Управління не розголошують і не використовують в інший спосіб інформацію, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх посадових (функціональних)обов’язків, крім випадків, встановлених законодавством.
    • Працівники Управління, незважаючи на особисті інтереси, утримуються від виконання рішень чи доручень керівництва Управління, якщо вони становлять загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам або суперечать законодавству.
    • Працівники Управління самостійно оцінюють правомірність наданих начальником Управління рішень та доручень та можливу шкоду, що буде завдана у разі виконання таких рішень чи доручень.
    • У разі отримання для виконання рішень, чи доручень, які працівник Управління вважає незаконним або таким, що становлять загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам, він повинен негайно в письмовій формі повідомити про це безпосереднього керівника, або керівника управління та Відповідальну особу.
  2. Права і обов’язки працівників Управління (крім Відповідальної особи)
    • Працівники Управління мають право:
      • Звертатися до Відповідальної особи за консультаціями та роз’ясненнями щодо вимог антикорупційного законодавства.
      • Надавати пропозиції щодо удосконалення антикорупційної програми.
    • Працівники Управління зобов’язані:

5.2.2. Виконувати свої безпосередні обов’язки з врахуванням інтересів Управління.

5.2.3. Невідкладно інформувати керівника Управління та Відповідальну особу про випадки порушення вимог антикорупційного законодавства або про випадки підбурювання до таких дій, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень іншими працівниками Управління або іншими фізичними або юридичними особами, з якими Управління перебуває або планує перебувати у ділових відносинах.

5.2.4. Невідкладно інформувати в порядку, визначеному Антикорупційною програмою, про виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів.

5.2.5. Утримуватися від поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю Управління.

5.2.6. Не вчиняти та не брати  участі у вчиненні корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю Управління.

5.3.Працівникам Управління забороняється:

5.3.1. Використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб.

5.3.2. Використовувати будь – яке майно Управління чи його кошти в приватних інтересах.

5.3.3.Вимагати або отримувати будь – яку матеріальну або нематеріальну вигоду (для себе чи для близьких осіб) у зв’язку із здійсненням своїх посадових обов’язків, яка не передбачена колективним договором Управління.

5.3.4.Організовувати, бути посередником або особисто здійснювати будь – які готівкові або безготівкові платежі чи розрахунки з діловими партнерами Управління, якщо такі платежі чи розрахунки не передбачено чинним законодавством.

5.3.5. Впливати прямо або опосередковано на рішення працівників Управління з метою отримання будь – якої матеріальної або нематеріальної вигоди для себе чи для близьких осіб, яка не передбачена колективним договором Управління.

5.3.6.Вчиняти будь – які дії, які прямо або опосередковано підбурюють інших працівників, до порушення вимог антикорупційного законодавства.

5.4.Після звільнення або іншого припинення співробітництва з Управлінням особі забороняється розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала її відома у зв’язку з виконанням своїх повноважень, договірних зобов’язань, крім випадків, встановлених законодавством.

5.5. Вимагання, прохання, одержання подарунків для себе чи третіх осіб від юридичних або фізичних осіб, посадовими особами Управління ( безпосередньо або через інших осіб) у зв’язку з виконанням своїх повноважень або своїм становищем та пов’язаних з цим можливостями не допускаються.

5.6. Посадові особи Управління можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, відповідно до Порядку дій при одержанні подарунка та неправомірної вигоди, який затверджується наказом Управління.

5.7. Працівники Управління, утримуються від пропозиції подарунків державним службовцям, народним депутатам України, депутатам місцевих рад, їх близьким особам, фактичним або потенційним діловим партнерам, їх працівникам або представника, а також від будь – якої  іншої поведінки, яка може бути розцінена як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю Управління.

  1. Права і обов’язки Відповідальної особи

та підпорядкованих йому працівників (у разі наявності)

    6.1. Відповідальна особа призначається керівником Управління відповідно до трудового законодавства про працю, колективного договору та установчих документів Управління.

6.2. Відповідальна особа може бути фізична особа, яка здатна за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні обов’язки.

6.3. Не може бути призначена на посаду Відповідальна особа яка:

6.3.1. Має непогашену чи зняту в установленому законом порядку судимість.

6.3.2. За рішенням  суду визнана недієздатною чи дієздатність якої  обмежена.

6.3.3. Звільнена з посад у державних органах, органах місцевого самоврядування за порушення присяги або у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією,- протягом трьох років з дня такого звільнення.

6.4. Несумісною з діяльністю Відповідальної особи є робота, яка створює реальний чи потенційний конфлікт інтересів з діяльністю Управління.

6.5.У разі виникнення обставин несумісності Відповідальна особа у дводенний строк з дня виникнення таких обставин зобов’язана повідомити про це керівника Управління з одночасним поданням заяви про звільнення за власною ініціативою.

6.6. Відповідальна особа може бути звільнений з посади достроково в разі:

6.6.1. Подання заяви про звільнення.

6.6.2. Неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров’я відповідно до висновку медичної комісії, що створюється за рішенням спеціального уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

6.6.3. Набрання законної сили рішенням суду про визнання цього недієздатним або обмеження його цивільної дієздатності, визнання його безвісно відсутнім чи оголошення його померлим.

6.6.4. Набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього.

6.6.5.Смерті.

6.7. Відповідальна особа може бути звільнена з посади з ініціативи керівника Управління за умови надання згоди Національним агентством з питань запобігання корупції. Порядок надання такої згоди затверджено рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 07.10.2016 № 74.

6.8. Про звільнення особи з посади Відповідальної особи Управління письмово повідомляє Національне агентство з питань запобігання корупції протягом двох робочих днів та забезпечує невідкладне подання нової кандидатури на вказану посаду.

6.9. Головними завданнями Відповідальної особи є підготовка, забезпечення реалізації та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання, виявлення і протидії в Управлінні.

6.10. Відповідальна особа відповідає за дотриманням вимог антикорупційного законодавства в Управлінні.

6.11. Відповідальна особа реалізує свої права і обов’язки безпосередньо, до виконання своїх функцій Відповідальна особа залучає відповідальних осіб з питань запобігання та виявлення корупції в підпорядкованих структурних підрозділах та може залучати інших працівників Управління, за згодою керівника Управління.

6.12. Здійснення Відповідальною особою функцій в управлінні є незалежним, втручання у діяльність Відповідальної особи з боку працівників, керівництва, ділових партнерів Управління, а також інших осіб забороняється.

6.13. Забороняється покладання на Відповідальну особу обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень.

6.14. Керівник Управління зобов’язаний:

6.14.1. Забезпечити Відповідальну особу належними матеріалами та організаційними умовами праці.

6.14.2. Сприяти виконанню Відповідальної особи функцій, передбачених антикорупційним законодавством.

6.14.3. Оперативно реагувати на письмові та усні звернення, пропозиції та рекомендації Відповідальної особи, надані ним в межах реалізації антикорупційного законодавства.

6.14.4. За ініціативи Відповідальної особи надсилати запити до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Відповідальну особу завдань.

6.15. Відповідальна особа для виконання покладених на нього завдань зобов’язана:

6.15.1. Виконувати свої функції об’єктивно і неупереджено.

6.15.2. Організовувати підготовку внутрішніх документів Управління з питань формування та реалізації антикорупційного законодавства.

6.15.3.Розробляти і подавати на затвердження керівника Управління внутрішні документи з питань, передбачених антикорупційним законодавством.

6.15.4. Забезпечувати здійснення нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням працівниками Управління Закону №1700 і Антикорупційної програми.

6.15.5. Проводити оцінку результатів здійснення заходів, передбачених Антикорупційною програмою.

6.15.6. Забезпечувати підготовку звіту про стан виконання Антикорупційної програми.

6.15.7. Забезпечувати здійснення співпраці з особами, які добросовісно повідомляють про можливі факти порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційних або пов’язаних  з корупцією правопорушень.

6.15.8. Забезпечувати підготовку та подання керівнику пропозиції щодо плану проведення перевірок дотримання вимог антикорупційного законодавства.

6.15.9. Брати участь у проведенні перевірок та службових розслідувань, які проводяться відповідно до вимог антикорупційного законодавства.

6.15.10. Брати участь у проведенні  періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності Управління.

6.15.11. Забезпечувати формування і ведення реєстрів:

6.15.11.1. Працівників управління, що порушили вимоги антикорупційного законодавства та притягнутих до відповідальності за вчинення корупційного  правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією.

6.15.11.2. Здійснених Управлінням внесків на підтримку політичних партій та благодійної діяльності.

6.15.11.3. Проведених згідно з Антикорупційною програмою перевірок.

6.15.11.4. Проведених згідно з Антикорупційною програмою службових розслідувань.

6.15.11.5. Повідомлень про порушення вимог антикорупційного законодавства.

6.15.12. Організовувати і проводити антикорупційну перевірку ділових партнерів Управління.

6.15.13.Нерозголошувати інформацію про працівників, які повідомили про порушення вимог антикорупційного законодавства.

6.15.14. Надавати працівникам Управління роз’яснення та консультації, пов’язані із застосуванням Антикорупційної програми.

6.15.15. Забезпечувати інформування громадськості про здійснювані Управлінням заходи із запобігання корупції.

6.15.16. Співпрацювати з питань запобігання корупції з органами державної влади, органами місцевого самоврядування,іншими юридичними і фізичними особами, громадськими та міжнародними організаціями.

6.15.17. Організовувати проведення заходів з підвищення кваліфікації працівників Управління з питань, пов’язаних із запобіганням корупції.

6.15.18. Брати участь у процедурах добору персоналу Управління.

6.15.19. Забезпечувати взаємодію і координацію між структурними підрозділами Управління щодо підготовки, забезпечення реалізації та контролю за здійсненням заходів щодо реалізації антикорупційного законодавства.

6.15.20. Здійснювати інші обов’язки, передбачені антикорупційним законодавством.

6.16. Правовий статус Відповідальної особи визначається законом №1700, Антикорупційною програмою, положенням про Відповідальну особу, посадовою інструкцією та колективним договором.

6.17. Відповідальна особа для виконання покладених на нього завдань має право:

6.17.1.Отримувати від працівників Управління інформацію та матеріали стосовно діяльності Управління, письмові та усні пояснення під час проведення періодичної оцінки корупційних ризиків, антикорупційних перевірок, у тому числі ділових партнерів, службових розслідувань та експертизи внутрішніх документів Управління.

6.17.2. У разі необхідності Відповідальній особі надається доступ до оригіналів документів, копії яких йому були передані, у випадках недоцільності виготовлення значної кількості копій документів Відповідальній особі за рішенням керівника Управління можуть передаватися оригінали відповідних документів, які підлягають поверненню ним протягом 10 днів з дати завершення проведення ним заходу, для якого вони надавалися.

6.17.3. Отримувати проекти організаційно – розпорядчих документів для проведення їх перевірки на предмет наявності корупційних ризиків.

6.17.4. Отримувати доступ до складських приміщень, виробничих приміщень Управління для проведення в них контрольних заходів.

6.17.5. Отримувати доступ до наявних в Управління електронних засобів зберігання і обробки даних документообігу.

6.17.6. Ініціювати направлення запитів до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організації всіх форм власності для отримання від них інформації та матеріалів, пов’язаних з діяльністю Управління.

6.17.7. Ініціювати питання про притягнення працівників до відповідальності, у тому числі звільнення із займаних посад відповідно до законодавства.

6.17.8. Звертатися до начальника Управління з питань реалізації своїх повноважень та виконання обов’язків згідно вимог антикорупційного законодавства.

6.17.9. Залучати до виконання функцій з питань  запобігання корупції відповідальних осіб з питань запобігання та виявлення корупції в підпорядкованих структурних підрозділах  та інших працівників Управління, за згодою начальника Управління.

6.17.10. Здійснювати інші права передбачені антикорупційним законодавством, колективним договором, Положенням про Відповідальну особу та посадовою інструкцією.

7.Процедура інформування про факти

порушення антикорупційного законодавства.

7.1. Повідомлення про виявлені ознаки порушень вимог антикорупційного законодавства, а також повідомлення про факти підбурення працівників Управління до вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень здійснюється згідно порядку отримання та обробки повідомлень про корупцію, який затверджується наказом Управління.

7.2. Перевірку інформації, викладеної в повідомленні, здійснюється відповідальною особою, яка залучає відповідальних осіб з питань запобігання та виявлення корупції в підпорядкованих структурних підрозділах та може залучати інших працівників за згодою начальника Управління.

7.3. Відповідальна особа та особи, залучені нею до перевірки не допускають розголошення викладеної у повідомленні інформації, без згоди працівника, який повідомив про порушення.

  1. Процедура інформування про виникнення конфлікту інтересів, а також порядок врегулювання виявленого конфлікту інтересів.

8.1.  Інформування щодо виникнення конфлікту інтересів та його врегулювання в Управлінні здійснюється згідно з Порядком повідомлення інформації про виникнення конфлікту інтересів та врегулювання конфлікту інтересів, який затверджується наказом Управління.

8.2. Працівники Управління зобов’язані не пізніше наступного робочого дня з дати, коли дізналися чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів, письмово повідомляти про це свого безпосереднього керівника та вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

8.3. Безпосередній керівник особи протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення про спосіб врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє працівника.

8.4. Безпосередній керівник, якому стало відомо про конфлікт інтересів у підлеглого йому  працівника, зобов’язаний вжити передбачених законом  заходів для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів ( у тому числі у разі самостійного виявлення наявного конфлікту інтересів у підлеглої йому особи без здійснення нею відповідного повідомлення).

8.5. Врегулювання конфлікту інтересів здійснюється за допомогою одного з нижче наведених заходів:

8.5.1.Усунення працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті.

8.5.2. Встановлення додаткового контролю за виконанням працівником відповідного завдання, вчиненням ним певних дій чи прийняття рішення.

8.5.3. Обмеження у доступі працівника до певної інформації.

8.5.4. Перегляду обсягу посадових (функціональних)обов’язків працівника.

8.5.5. Переведення працівника на іншу посаду.

8.5.6. Звільнення працівника.

8.6. Порядок застосування заходів врегулювання конфлікту інтересів та його особливості для різних категорій працівників Управління встановлюються Відповідальною особою.

8.7. Працівники Управління можуть самостійно вжити заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів з наданням підтвердних документів безпосередньому керівнику або начальнику Управління та Відповідальній особі.

  1. Процедура захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення.

9.1. Керівник Управління та/ або  Відповідальна особа в межах своїх повноважень забезпечують умови для захисту осіб, які надають допомогу в запобіганні, виявленні та протидії корупції в Управлінні.

9.2. Інформація про працівника, який повідомив про ознаки порушення вимог антикорупційного законодавства, виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення( далі – Викривач, не може бути розголошена, крім випадків, встановлених законодавством.

9.3.  Викривача не може бути звільнено чи примушено до звільнення, притягнуто до дисциплінарної відповідальності чи піддано з боку керівництва іншими негативними заходами впливу(переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) або загрозі таких заходів впливу у зв’язку з  повідомленням ним про порушення вимог антикорупційного законодавства.

9.4. Уразі витоку інформації про Викривача начальник Управління, Відповідальна особа за заявою такого працівника або за власною ініціативою повинен невідкладно вжити всіх заходів для уникнення настання негативних наслідків для Викривача, пов’язаних з таким розголошенням.

9.5. Заходи для захисту Викривача визначаються начальником Управління спільно з Відповідальною особою і впроваджуються за умови письмової згоди працівника.

 10.Процедура проведення службових розслідувань

Щодо порушень антикорупційного законодавства.

10.1. При розгляді повідомлення щодо порушення вимог антикорупційного законодавства та виявлення ознак корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення, Відповідальна особа ініціює проведення службового розслідування з метою підтвердження чи спростування даної інформації.

10.2. Службове розслідування проводиться відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно посадових осіб Управління, уповноважених на виконання функцій держави, який затверджується наказом Управління.

10.3. За результатами службового розслідування визначаються способи усунення причин і наслідків виявленого порушення, а також проводяться заходи щодо запобігання таким діям у майбутньому.

10.4. Після проведення службового розслідування, за наявності достатніх підстав про порушення вимог антикорупційного законодавства, начальник Управління може накласти на працівника Управління дисциплінарне стягнення відповідно до вимог законодавства про працю.

10.5. У разі виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за вчинення якого передбачено адміністративну або кримінальну відповідальність, Відповідальна особа негайно інформує про це спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

10.6. Матеріали проведених службових розслідувань зберігаються в архіві Управління 5 років.

 11.Порядок звернень до Відповідальної особи з питань надання консультації та роз’яснень антикорупційного законодавства.

11.1. При наявності питань щодо тлумачення антикорупційного законодавства працівники Управління можуть звернутися до Відповідальної особи за отриманням відповідної консультації та роз’яснення.

11.2. Суть звернення щодо усного надання консультації чи роз’яснення викладається безпосередньо Відповідальній собі (у визначенні Відповідальної особи дні та години особистого прийому).

11.3. Письмове звернення щодо надання консультації чи роз’яснення викладається в доповідній(службовій) записці та направляється Відповідальній особі через секретаря Управління, або на електронну адресу Управління в довільній формі.

11.4. Відповідальна особа розглядає звернення у термін не більше одного місяця від дня їх надходжень та надає відповідь у письмовій формі.

11.5. Не розглядаються повторні звернення від одного і того ж працівника з одного і того ж питання, якщо перше вирішене по суті.

11.6. Якщо під час надання роз’яснення Відповідальна особа виявить ознаки порушення вимог антикорупційного законодавства, він ініціює перед начальником Управління питання щодо проведення службового розслідування.

  1. Процедура проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників Управління в сфері запобігання та виявлення корупції.

12.1. Підвищення кваліфікації працівників управління у сфері запобігання та виявлення корупції здійснюється з метою надання базових та розширених знань з питань антикорупційного законодавства, формування антикорупційної культури, а також виховання нетерпимості до корупції.

12.2. Підвищення кваліфікації здійснюється за потреби, але не рідше одного разу на рік, відповідно до затвердженого наказом Управління Плану проведення періодичного підвищення кваліфікації у сфері запобігання і протидії корупції, який готується Відповідальною особою.

12.3. Підвищення кваліфікації повинно передбачати як заходи для всіх працівників Управління, так і окремі заходи для посадових осіб – декларантів та Відповідальної особи.

12.4. Тематика та форма заходів (семінари, лекції, практикуми, тренінги, вебінари тощо) із підвищення кваліфікації визначаються Відповідальною особою з урахуванням:

12.4.1. Пропозицій начальника Управління.

12.4.2. Пропозицій начальників структурних підрозділів Управління та експлуатаційних дільниць.

12.4.3.Пропозицій працівників Управління та інших осіб.

12.4.4.  Відповідних доручень Регіонального офісу водних ресурсів.

12.4.5. Результатів оцінки впровадження заходів Антикорупційної програми.

12.4.6. Результатів службових розслідувань.

12.5. Витрати часу на підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції відносяться за рахунок робочого часу.

12.6. Відповідальна особа має право ініціювати  перед начальником Управління необхідність проведення заходів з підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції, з метою роз’яснення змісту антикорупційного законодавства та підвищення  розуміння окремих його вимог.

12.7. До проведення заходів з підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції можуть залучатися спеціалісти правоохоронних органів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, громадські та міжнародні організації.

12.8.Облік проведених заходів із підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції, а також облік присутніх на заходах здійснюється Відповідальною особою.

12.9. Проведені протягом року заходи із підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції, відображаються у річному звіті.

  1. Порядок звітування Відповідальної особи перед начальником Управління.

13.1. Відповідальна особа не рідше ніж один раз на рік готує звіт про результати виконання антикорупційної програми (далі – Звіт).

13.2. Звіт повинен включати інформацію щодо:

13.2.1. Стану виконання заходів, визначених Антикорупційною програмою.

13.2.2. Результатів впровадження заходів, визначених Антикорупційною програмою.

13.2.3. Виявлених порушень вимог антикорупційного законодавства та заходів, вжитих для усунення таких порушень.

13.2.4. Кількості та результатів проведених перевірок і службових розслідувань.

13.2.5.Фактів перешкоджання належному виконанню Відповідальної особи своїх функцій, встановлення для нього необґрунтованих обмежень, випадків втручання у його діяльність з боку працівників Управління та інших осіб.

13.2.6. Наданих пропозицій і рекомендацій.

13.3. У разі необхідності зміст наданого Звіту додатково обговорюється Відповідальною особою із начальником Управління.

13.4. Результати виконання Антикорупційної програми можуть розміщуватися на офіційному веб – сайті Управління.

  1. Порядок здійснення нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням антикорупційного законодавства у діяльності Управління.

14.1. Відповідальна особа здійснює нагляд і постійний контроль за дотриманням працівниками Управління вимог антикорупційного законодавства.

14.2. Нагляд і  контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства здійснюється Відповідальною особою у таких формах:

14.2.1. Розгляд і реагування на повідомлення про порушення вимог антикорупційного законодавства, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.

14.2.2.Здійснення планових та позапланових перевірок діяльності працівників Управління щодо виконання (реалізації) Антикорупційної програми.

14.2.3. Проведення експертизи організаційно – розпорядчих документів, а також їх проектів.

14.3.  Якщо під час здійснення нагляду або контролю за дотриманням вимог антикорупційного законодавства Відповідальна особа виявить ознаки порушення або ознаки вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, він ініціює перед начальником питання проведення службового розслідування відповідно до Порядку, затвердженому наказом Управління.

14.4.Відповідальна особа забезпечує організацію здійснення оцінки результатів впровадження заходів, передбачених Антикорупційною програмою.

14.5. Для здійснення оцінки Відповідальна особа має право отримувати у письмовій формі відповідну інформацію від працівників Управління про результати реалізації відповідних заходів.

14.6. Результати оцінки узагальнюються Відповідальною особою у письмовому звіті, він складає не рідше ніж раз на рік і передає начальнику Управління.

  1. Застосування заходів дисциплінарної відповідальності

За порушення положень Антикорупційної програми.

15.1. У разі наявності інформації, що свідчить про ознаки порушення працівниками Управління вимог Антикорупційної програми, здійснюються такі заходи:

15.1.1. Призначається службове розслідування з метою пітвердження чи спростування інформації про ймовірне порушення.

15.1.2. Службове розслідування проводиться відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно посадових осіб Управління, уповноважених на виконання функцій держави, який затверджується наказом Управління.

15.1.3. За результатами службового розслідування та наявності достатніх підстав, начальник Управління накладає на працівників дисциплінарне стягнення, відповідно до норм законодавства про працю.

  1. Порядок внесення змін до Антикорупційної програми.

16.1. Начальник управління забезпечує організацію діяльності щодо постійного вдосконалення Антикорупційної програми.

16.2. Зміст Антикорупційної програми може бути переглянутий за результатами:

16.2.1.Звіту про оцінки корупційних ризиків у діяльності Управління.

16.2.2. Здійснення нагляду і контролю за дотриманням працівниками Управління вимог антикорупційного законодавства.

16.2.3. Аналізу практики виконання Відповідальної особи своїх посадових обов’язків.

16.2.4.Проведення Відповідальною особою анкетування, обговорення та консультації із працівниками, начальником Управління, а також з діловими партнерами Управління щодо удосконалення Антикорупційної програми.

16.3. Ініціатором внесення змін до Антикорупційної програми може бути Відповідальна особа, а також керівник та працівники Управління.

16.4. Пропозиції щодо внесення змін до Антикорупційної програми подаються Відповідальній особі, яка їх вивчає та систематизує, за потребою раз на рік Відповідальна особа надає начальнику Управління узагальнені пропозиції щодо внесення змін  до Антикорупційної програми та надає свої рекомендації щодо врахування або відхилення.

16.5. Начальник Управління отримавши пропозиції щодо внесення змін до Антикорупційної програми, ініціює проведення їх відкритого обговорення трудовим колективом.

16.6.У результаті схвалення пропозицій трудовим колективом начальник Управління затверджує наказом відповідні зміни до Антикорупційної програми, які є її невід’ємною частиною.

16.7. Зміни до Антикорупційної програми не можуть встановлювати стандарти та вимоги нижчі, ніж передбачені антикорупційним законодавством.